Scriu…sterg..iara scriu..iara sterg..dar azi as vrea sa aduc in discutie implicarea politicului acolo unde nu-i fierbe oala. Pot sa accept ca exista functii politice si ca, probabil, nu o sa dispara niciodata, din diverse motive, principalul fiind chiar „hranirea” sau „recompensarea” membrilor de partid..dar in acelasi timp trebuie sa acceptam ca exista o limita a bunului simt peste care nu trecem.
Pot sa accept si faptul ca fiecare ministru poate sa aiba echipa lui, oameni in care sa aiba incredere si impreuna cu care sa actioneze in aceeasi directie..dar nu pot sa accept faptul ca politicul primeaza profesionalismului si in niciun caz pana la ultima veriga dintr-o institutie.
Pot sa accept ca schimbam ministrul, secretarii de stat dar in niciun caz faptul ca schimbam tot ce nu are aceeasi culoare ca si noi (indeferent ca sunt de culoare opusa sau nu au nicio culoare) fara a tine cont de rezultatele obtinute de cei in cauza.
Daca tot vrem schimbare pana in maduva oaselor hai sa prezentam opiniei publice motivele rationale si sustinute pentru care o facem..sa nu aducem scuze de 2 lei pentru ca devenim penibili. Intelegem cu totii ca sunt directori care nu isi fac treaba si prin urmare au in subordine o debadada totala si ca acolo trebuie intervenit si reglementata treaba..dar cam atat.
Acum, punctual, sa vedem ce functioneaza la AFIR si ce nu!! Clar functioneaza mai multe lucruri de cand Chesnoiu e director! Exista in continuare multe lucruri care au nevoie de corelare si corecturi dar nu prea exista instiutie perfecta..cum nici director perfect! DAR, si aici avem un mare DAR..exista directori care fac eforturi si se implica. Eu, cel putin, as fi ipocrita sa nu spun ca in categoria celor implicati nu se regaseste si Chesnoiu! Analizand „beneficiile tehnice” pe care eu le-am obtinut de cand el e director pot sa enumar urmatoarele:
- pot sa depun o documentatie (cerere de finantare/documentatie de achizitie/cerere de plata/solicitari de modificare a contractului de finantare) fara sa calc pragul agentiei, fara sa ma razboiesc cu nimeni si fara sa car sacose de hartie inutila.
- depunerea online a documentatiilor a stabilit si o limita a cerintelor stupide a expertilor..oarecum le-a creat o limita invizibila a ce e posibil sa ceri si ce nu:). Evident mai sunt, in continuare, si exceptii, dar numarul a scazut considerabil:)
- In sfarsit renuntam la semnatura olografa si usor usor la toate prostiile de numerotare a paginilor, stampile cate si mai cate, semnaturi in colt dreapta sus de la coperta pana la ultima pagina
Ei toate lucrurile astea iti fac munca mai usoara fara doar si poate!
Din punct de vedere financiar, lucrurile, iara nu stau foarte rau! Suntem in 2019 si nu prea mai sunt fonduri de scos la licitatie, cel putin nu pe alocarile initiale. Daca o sa mai vedem ceva o sa fie din economii. Daca ar fi sa analizam situatia proiectelor depuse la 05.12.2019 (disponibil pe madr.ro) o sa observam ca pentru subMasurile importante deja exista o supracontractare. Exista submasuri care mai au disponibili ceva bani dar asta rezulta iarasi din alocarile stupide ce nu sunt bazate pe cererea de proiecte si pe necesitatile din mediul rural. Probabil ca in urma unei analize (pe care nu ma indoiesc ca nu ar fi facut-o) ar fi facut si niste propuneri de realocare CE.
Acum sa il iei pe om si sa il trantesti intr-o zona in care il fortezi practic sa isi dea demisia imi da o stare de lehamite. Din comunicatele MADR eu inteleg ca totusi Chesnoiu si-a facut treaba, din moment ce il muti la o Banca de gene care nu si-a facut treaba! MADR il deleaga acolo ca sa rezolve problema ca omul poate performa in orice domeniu! Da nu mai bine aduceti voi pe cineva care chiar se pricepe la treaba asta cu semintele, daca chiar ii pasa cuiva? Nu asa e de bun simt? Sa aduci in fruntea unei institutii un om care stie cu ce se mananca activitatea?!
As vrea sa mai punctez ceva si legat de iesirea dlui. Emil Dumitru cu privire la diferenta dintre absorbtia APIA si cea a AFIR. Raspunsul e atat de stupid pe cat e si nemultumirea lui!!! Diferenta intre cele 2 institutii este de necontestat, cele 2 trateaza fonduri cu totul si cu totul diferite. Nu pot sa compari investitiile cu subventiile cum nu poti sa compari merele cu perele. Nu poti si punct! Un proiect de investitii nu presupune sa desfasori o activitate (pe care oricum o faci), sa depui o cerere de plata si sa primesti bani ca in cazul subventiilor..un proiect de investitii e despre mult mai multe. Daca as fi in locul dansului as pune in discutie si valoarea adaugata pe care o creeaza un proiect de investitii in comparatie cu subventiile..dar cu siguranta asta este o alta discutie.
Prioritatile ar trebui sa fie cu totul altele, cum ar fi viitorul program, sa incepeti sa creionati niste masuri, nu de alta dar sa nu fiti luati iara prin surprindere de numarul mare de informatii suplimentare (va poate impartasi dl. Turtoi din experienta dansului) sau cum ar fi sa finalizati actual program cu pierderi cat mai mici? Cam asta ar fi dorinta noastra acum, daca nu v-ati prins, nu de alta dar noi ne cam grabim!
Ar fi minunat sa pastrati si niste limite de bun simt si sa actionati in consecinta iar daca cineva e prins cu mata-n sac prezentati frumos cazul cu argumente si fapte si nu cu scuze de 2 lei si cu siguranta nu o sa mai sara nimeni cu batul la voi!!!
Proiecte de succes!!!
No Comments on “Politica Bunului Simt!!!”
You can track this conversation through its atom feed.